پرونده زنان ژورنالیست سینمایی

زنان ژورنالیست سینمایی

پرونده

زنان ژورنالیست در سینما

نقد فمینیستی در راستای خوشی‌کُشی‌
نقد فمینیستی در راستای خوشی‌کُشی‌
دلایل هراس‌های عمومی از نقد فمینیستی

نزهت بادی

پانتئون زنان منتقد
پانتئون زنان منتقد
معرفی زنان منتقد پیش‌گام در سینمای جهان

نزهت بادی، محمد ابراهیمیان

یک به‌علاوۀ سه
یک به‌علاوۀ سه
منتقدانِ زنِ سینمای ایران؛ از 1327 تا 1357

عباس بهارلو

از سرکوب تا آزادی زنان روزنامه‌نگار
از سرکوب تا آزادی زنان روزنامه‌نگار
گفت‌وگو با مینا اکبری

نزهت بادی

شبکه‌های اجتماعی؛ اتاقی از آن خود
شبکه‌های اجتماعی؛ اتاقی از آن خود
تأثیر پلتفرم‌های جدید در آزادی بیان زنان

فهیمه خضر حیدری

مرد باشد یا با مردی باشد؟
مرد باشد یا با مردی باشد؟
واکاوی دلایل تردید در موفقیت زنان در مطبوعات

پژند سلیمانی

اخلال در نگاه خیره مردانه
اخلال در نگاه خیره مردانه
گفت‌وگو با لورا مالوی

ترجمه فرنوش زندیه

به راه بادیه رفتن، به از نشستن باطل
به راه بادیه رفتن، به از نشستن باطل
رنج‌ها و امیدهای نوشتن برای زنان

نیوشا صدر

نقد فیلم، فضایی در احاطه مردان
نقد فیلم، فضایی در احاطه مردان
گزارشی از وضعیت زنان منتقد سینما

ترجمه دنیا میرکتولی

از تکریم تا تجاوز به وسعت تاریخ
از تکریم تا تجاوز به وسعت تاریخ
گفت‌وگو با مالی ‌هاسکل

ترجمه فرنوش زندیه

از تحریریه تا اتاق نوزاد
از تحریریه تا اتاق نوزاد
دشواری‌های روزنامه‌نگاران مادر

الهه خسروی یگانه

ضربه مهلک بر پیکره حرفه و زیست‌ زنان
ضربه مهلک بر پیکره حرفه و زیست‌ زنان
گزارشی از آزار جنسی در مطبوعات سینمایی ایران

نیلوفر حامدی

هر زن به مثابه رسانه
هر زن به مثابه رسانه
تصویر زنان روزنامه‌نگار تأثیرگذار در سینما

آرام روانشاد

صدای شکستن سقف شیشه‌ای
صدای شکستن سقف شیشه‌ای
گفت‌وگو با باربارا شارس و زهرا خسروشاهی

نزهت بادی

یک، دو، سه… می‌تو
یک، دو، سه… می‌تو
مروری بر دورانی که تماشا و نقد فیلم جرم بود

مهشید زمانی

نامه‌هایی که راوی و مخاطبش خودم هستم
نامه‌هایی که راوی و مخاطبش خودم هستم
چرا باید درباره زنان نوشت؟

الناز بهنام