پرونده
فیلمهای فمینیستی
جنسیت به مثابه یک پرفورمنس
پیشگامی آلیس گی به عنوان فیلمساز فمینیست با فیلم «عواقب فمینیسم»
لیلا روحی
گلدانی در گوشه
اهمیت تاریخی فیلم «مادام بوده خندان» ساخته ژرمن دولاک
مهشید زمانی
انگلکُش
الگوگریزی از کلیشه زن خاورمیانه در فیلم «فریمانت» ساخته بابک جلالی
نغمه ثمینی
اهل خاک، اهل آب
در تقلا با کُرستهای تاریخی در فیلم «کرساژ» ساخته ماری کروتزر
نسیم احمدپور
از پاشنهبلندها و سنگلاخها
همبودی زنانه در فیلم «سنگها» ساخته رامون سالاسار
معصومه گنجهای
دیگری به مثابه آینه خود
تقابل دوگانه در فیلم «پرسونا» ساخته اینگمار برگمان
سیدشهابالدین ساداتی
روح زنی مبارز در بدن مردی نقاش
رنج و زیبایی یک ترنس در فیلم «دختر دانمارکی» ساخته تام هوپر
بیتا ملکوتی
خروج از دام سکوت
علیه استعمار ذهن و بدن زنان در فیلم «دختر گمشده» ساخته مگی جلینهال
نهال تابش
هنرمندانه عشق ورزیدن
رابطه عشق و هنر در فیلم «پرتره بانویی در آتش» ساخته سلین سیاما
عطیه رادمنش احسنی
بدنهای اجارهای
دگرگونی بازنمایی از زنان روسپی در فیلم «دختران شاغل» ساخته لیزی بوردن
محمد ابراهیمیان
هژمونی تصویری مردسالارانه از زنان
فروپاشی ایدئولوژی جنسیت در فیلم «تامبوی» ساخته سلین سیاما
فرنوش صمدی
زنها خوانده میشوند
حذف تاریخی زنان نویسنده در فیلم «همسر» ساخته بیورن رونگه
آرام روانشاد
فراخوان فمینیستی ژانرشکن
آشناییزدایی از کلیشههای رمانتیک در فیلم «جامعه مؤدب» ساخته ندا منظور